Arribats a aquest punt (Implementació i seguiment del Plà),
no paro de donar-li voltes a com seguir explicant les sessions per a que
entengueu la seva progressió, ja que per fer més funcional el redactat
d’aquesta Fase 3, he englobat les
sessions per continguts, no pas per ordre cronològic en el que es realitzen.
Mireu, adjunto el “Timming” d’aquesta Fase tal qual està en el Calendari de Treball :
Novembre
SEGUIMENT DE LA FASE 3
Implementació i seguiment del Plà
|
Sessió 7, 8 i 9 (dies 28 d’octubre, 11 i 25 novembre): col·laboració
en el desenvolupament, seguiment del Plà. Reunions amb el professorat
implicat per contrastar opinions, posar en comú de les dificultats en què
s’han trobat, resposta de l’alumnat... utilitzant explícitament els acords
previs respecte les dimensions i indicadors del canvi com a referent/criteri
per a la valoració, reforçar les valoracions fruit de la construcció
conjunta, reconduir les valoracions negatives cap a propostes a desenvolupar.
Sessió 10, 11, 12 i 13 (dies
4, 11, 18 i 25 de novembre) intervenció directa a l’aula.
Sessió 14 i 15 (dies
11 i 14) Observació a l’aula per fer el seguiment directe i anotar
el màxim d’informació del desenvolupament de la U.P. de l’àmbit
sociolingüístic . No he de perdre de vista que l’objecte de
seguiment dels canvis i millores és tant per les pràctiques del professor com
perls canvis i millores en els aprenentatge i l’actitut dels alumnes.
|
Com podeu veure:
- Les sessions 7, 8 i 9 , estan previstes els dies 28
d’octubre, 11 de novembre i 25 de novembre, respectivament i estan en aquest ordre ja que consistiran en les reunions de seguiment
que realitzo amb el professorat implicat, per anar compartint impresions,
dubtes, entrebancs, per anar fent propostes de millora i anar redefinint el
plà. Per tant les aniré redactant conjuntament a mesura que es vagin realitzant.
- Paral·lelament a aquestes reunions, les sessions
10, 11, 12 i 13, que corresponen als dies 4, 11, 18 i 25 de novembre, es tractarà el tema de les meves
intervencions directes, amb tot el grup, per treballar les emocions i
consciència amb tècniques alternatives. Si
ho considero oportú, podré fer alguna pinzellada d’alguna de les intervencions individuals que realitzo
amb l’alumnat si considero que, amb ella, clarifico algún aspecte que s’hagi de
remarcar per a que seguiu el funcionament d’aquestes sessions.
- Les
sessions 14 i 15, que estan previstes per l’11 i 14 de novembre, dies que estan posats amb plena consciència per
obtenir informació directa des de la meva perspectiva, on observaré directament
el funcionament de la pràctica educativa a l’aula de la Unitat d’Intervenció de
l’àmbit sociolingüístic (no he de perdre
de vista que l’objecte de seguiment dels canvis i millores és tant per les
pràctiques del professor com perls canvis i millores en els aprenentatge i
l’actitut dels alumnes), així tindré la meva visió personal per
contrastar-la amb la visió dels professors implicats (en les sessions 8 i 9 dels dies 11 i 25 de novembre). Si,
escau, no descarto fer alguna altra observació abans de la reunió del dia 25, i alhora podré donar i rebre
opinions sobre la meva intervenció directa en les 4 sesisons que realitzo amb
tot el grup.
Com podeu veure, en aquesta Fase
realitzo un treball transversal, constant, on tot està pautat minuciosament per
tal d’obtenir una triangulació d’informació el més fiable i vàlida possible, dotant,
així, la intervenció de realisme i funcionalitat per maximitzar la seva
efectivitat.
Per aquest motiu, anirè redactant
a mesura que s’executi el treball, englobant les sessions tal i com he pautat
inicialment, seguint la dinàmica i les conclusions extretes en cada una
interelacionant-les entre si, és a
dir, les dates per ordre cronològic) i dies
de la setmana que es duran a terme, les
session,
la tipologia d’Activitat: Reunió (seguiment amb l’equip de professors implicats), Intervenció
directa i Observació directa (per
recollir informació de la pràctica educativa de la Unitat d’intervenció en
l’àmbit sociolingüístic) i durada, tenen la següent
relació:
DATA
|
DIA
|
SESSIÓ
|
ACTIVITAT
|
DURADA
|
28 d’octubre
|
Dimarts
|
Sessió 7
|
Reunió (seguiment)
|
2h
|
4 de Novembre
|
Dimarts
|
Sessió 10
|
Intervenció
directa
|
2h
|
11 de Novembre
|
Dimarts
|
Sessió 11
|
Intervenció
directa
|
2h
|
Sessió 14
|
Observació directa
|
2h
|
||
Sessió 8
|
Reunió (seguiment)
|
2h
|
||
14 de Novembre
|
Divendres
|
Sessió 15
|
Observació directa
|
2h
|
18 Novembre
|
Dimarts
|
Sessió 12
|
Intervenció
directa
|
2h
|
25 de Novembre
|
Dimarts
|
Sessió 13
|
Intervenció
directa
|
2h
|
Sessió 9
|
Reunió (seguiment)
|
2h
|
*De
debó espero que entengueu la dinàmica, doncs, el meu objectiu en aquest
blog, a part de plasmar la intervenció, seguint les indicacions de la PAC2, és
que sigui pràctica, dinàmica i funcional per tots vosaltres, els lectors
i que esdevingui un petit exemple,
si ho trobeu encertat, per les vostres accions actuals i/o futures.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Aqui pots deixar qualsevol comentari que et sembli apropiat!